گروه شهری: توجه به کیفیت زندگی مردم و سعی در ارتقای این خلأ در اولویت نخست مدیریت شهری قرار دارد.

مهدی حجت، منتخب مردم تهران در شورای اسلامی شهر در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به این نکته که نباید از رشد جنبه‌های انسانی مغفول شد تصریح کرد: ما باید توجه کنیم که شهر دارای کالبد و شهروندانی است که اگر همه توجه شورا بر کالبد شهر معطوف شود، نمی‌توان آسایش و آرامش لازم را برای شهروندان تأمین کرد.

حجت با اشاره به اولویت‌های پیش روی شورای شهر چهارم اظهار کرد: کیفیت راه‌ها، ساختمان‌ها، فضای سبز و میزان آلودگی هوا همه در جای خودش شایسته رسیدگی است اما باید این نکته را هم درنظر گرفت که این محیط لایق زندگی مردم هم هست یا خیر و این نیز از تکالیف شورای اسلامی شهر است.

به گفته وی، در گذشته انبوه تکالیف موجب شده بود که صبغه شورا به سمت و سوی جنبه‌های کالبدی مانند تهیه طرح جامع، ساخت بزرگراه‌ها و افزایش فضای سبز و نظایر آن میل پیدا کند اما بسیاری از جنبه‌های فرهنگی، عاطفی، ارتباطات اجتماعی و تفکر درباره مشکلات عمیق شهری مغفول مانده بود که باید مورد شناسایی قرار گیرد و رفع شود مانند امنیت اجتماعی، ارتقای سطح فرهنگی و بهبود روابط اجتماعی که همه در زمره مسائلی است که می‌توان با آنها بخشی از الگوی کاری شهرداری تهران را شکل داد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: شهرداری در دهه گذشته تداعی‌کننده سازمانی بود که صرفا در جمع‌آوری زباله و خدمات فیزیکی برای مردم شناخته شده بود اما در سال‌های اخیر به همت دوستان تلاش کرد به نهادی اجتماعی تبدیل شود تا جنبه‌های زیبا‌شناسی، امنیت اجتماعی و رفاه عمومی و... را در کارنامه اجرایی خود بگنجاند. این مسئله باید ادامه یابد تا پس از 4 سال ببینیم کیفیت زندگی در شهر تهران ارتقا پیدا کرده است. باید جنبه‌های کالبدی در کنار روابط انسانی و اجتماعی ترقی پیدا کند.

کد خبر 221831
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز